Keresés a hírek között

Impresszum E-mail küldése RSS
lakitelek.swf
vivat_huszar400x208.swf

Kult-Tud.

Szörnyre vadászik a világhírű egyetemAz Oxfordi Egyetem megunta a találgatásokat, egyszer és mindenkorra be akarja bizonyítani, a jeti márpedig (nem) létezik.

Belföld

Itt a vihar - riasztást adtak kiA délutántól várható viharos széllel és jégesővel kísért heves zivatarok miatt országszerte elsőfokú, azaz citromsárga riasztás van érvényben.

Gazdaság

Felrobbanhat a forint, ha jön a drachmageddonNapról napra erősebben uralkodik el az a vélemény a piacokon, mely szerint a görög államcsőd egyre inkább elkerülhetetlen. Ezen Magyarország is hatalmasat bukhat.

Külföld

Egyiptom jövője a tétEgyiptomban szerda reggel 8 órakor megnyíltak a szavazóhelyiségek, hogy a választásra jogosultak 15 hónappal Hoszni Mubarak elnök bukása után megválasszák a 82 milliós észak-afrikai arab ország új államfőjét.

Sport

Jön a közszolgálati fociadóAz MTVA, a foci Eb és az olimpia kizárólagos hazai közvetítési és kivetítési jogtulajdonosa a kocsmai meccsnézésért pénzt kér a vendéglátósoktól.

Magazin

Sztárok guruja: Hazánkba látogat Jorge BucayVilágszerte ismerik és szeretik, egyesek, köztük sztárok is már-már a bibliájuknak tekintik Jorge Bucay argentin pszichoterapeuta-író könyveit.

Paradicsommal a rák ellen

Rövid link: http://kis-kunsag.hu/hun/s_!news/i__27/i__22457 | Feltöltés időpontja: 2012. január 3. 14:24 | hir24
A piros zöldség rákmegelőző hatással bír és a rossz, LDL-koleszterin megtapadását is megakadályozza

Azt már eddig is tudtuk, hogy minden nap egy alma a vasagbélrákot is távolabb tartja, sőt, a rákos megbetegedések kivédésére az angoloknál egy szuperbrokkoli is megjelent, ami még a szívbetegségek ellen is jó. Most a paradicsomról derült ki, hogy az étkezés kihagyhatatlan elemévé kell tenni.

A piros színű gyümölcsökben és zöldségekben ugyanis erőteljes antioxidáns hatású likopin található - ez felelős az előbb leírt jótékony hatásokért is. Amerikai kutatók azt vizsgálták, hogy a sugárkezelés szövődményeit is csökkenteni lehet-e paradicsomlé adagolásával, mivel a besugárzás mellékhatásai elsősorban gyulladásos folyamatok, amelyeken az antioxidánsok segíthetnek.

A munkacsoport 17, prosztatarák miatt sugárkezelést igénylő beteget vont be a vizsgálatba. Öt beteg a szokásos kezelést kapta, 12 pedig egy-négy deciliter közötti mennyiségben ivott öt-nyolc héten keresztül naponta paradicsomlevet - a sugárkezelés következtében megjelenő, gyulladásos folyamatra jellemző laboratóriumi változások jelentősen csökkentek.

A kutatók hangsúlyozták, hogy a kis esetszám miatt ez a kiegészítő kezelés további vizsgálatokat igényel, de a kedvező adat újabb bizonyítéka annak, hogy nemcsak finom, hanem egészségügyileg is hasznos paradicsomot enni vagy éppen inni.

Új hozzászólás

Név: E-mail:

Adja meg a lenti mezőben az ellenőrző kódot

(kisbetű/nagybetű érzékeny)


0.122217